February 21, 2012

FİZİKÇİLER, TEK-ATOM TRANSİSTÖRÜ İLE KUANTUM BİLGİSAYARININ GELECEĞİNİN İŞARETİNİ VERDİLER



FİZİKÇİLER, TEK-ATOM TRANSİSTÖRÜ İLE KUANTUM BİLGİSAYARININ GELECEĞİNİN  İŞARETİNİ VERDİLER

Purdue University ve the University of New South Wales fizikçileri, bir silikon katmanı üzerine büyük bir titizlikle yerleştirilmiş tek bir fosforlu  atomdan, bir transistör yaptılar;  teknolojik araştırmaların kutsal kasesine doğru bir adım daha atarak: kuantum bilgisayar.
(Hazreti İsa’nın son yemeğinde kullandığı düşünülen fakat asla bulunamayan kaseye gönderme yapılıyor: kuantum bilgisayar asla bulunamayabilir, anlamında / ö.d.)

Physicists Foretell Quantum Computer With Single-Atom Transistor

Physicists at Purdue University and the University of New South Wales have built a transistor from a single atom of phosphorous precisely placed on a bed of silicon, taking another step towards the holy grail of tech research: the quantum computer.